Badania Kliniczne

Badania kliniczne – są to badania lekowe oceniające skuteczność (poprawy stanu zdrowia) i bezpieczeństwa (objawy niepożądane) nowego leku przeprowadzona u ludzi w celu potwierdzenia korzystnych wyników badań z nadzieją na wprowadzenie do praktyki medycznej leku o lepszym działaniu niż już dostępne na rynku farmaceutycznym. Uczestnictwo w badaniach klinicznych dla pacjentów jest całkowicie bezpłatne. W pierwszej kolejności pacjenci umawiani są na wizyty do lekarza zajmującego się daną jednostką chorobową. Wszystkie informacje dotyczące badania udziela lekarz podczas konsultacji.

Badania kliniczne, w których aktualnie prowadzona jest rekrutacja pacjentów

1. Miastenia

I. WN42636

1. Tytuł – Randomizowane badanie fazy III z grupą kontrolną otrzymującą placebo, oceniające bezpieczeństwo, tolerancję i skuteczność Satralizumabu u pacjentów z miastenią uogólnioną z fazą otwartą
  2. Kryteria włączenia do badania: Pacjent musi mieć dodatnie przeciwciała anty-AChR lub anty-MuSK w badaniu przesiewowym

II. Viela Bio

1. Tytuł – Randomizowane badanie fazy III z grupą kontrolną otrzymującą placebo, oceniające bezpieczeństwo, tolerancję i skuteczność Inebilizumabu u pacjentów z miastenią uogólnioną z fazą otwartą.
  2. Kryteria włączenia do badania: Pacjent musi mieć dodatnie przeciwciała anty-AChR lub anty-MuSK oraz musi zażywać steryd oddzielnie lub w połączeniu z innymi lekami immunosupresyjnymi.

III. Regeneron R3918-MG-2018

1. Tytuł – Randomizowane badanie fazy III z grupą kontrolną otrzymującą placebo, oceniające bezpieczeństwo, tolerancję i skuteczność Pozelimab i Cemdisiran u pacjentów z miastenią uogólnioną z fazą otwartą.
  2. Kryteria włączenia do badania: Pacjent musi mieć dodatnie przeciwciała anty-AChR.

2. Choroba Parkinsona

I. CVL-751-PD-002

1. 27-tygodniowe badanie fazy III, podwójnie ślepe, randomizowane, kontrolowane placebo, w grupach równoległych, z elastyczną dawką, mające na celu ocenę skuteczności, bezpieczeństwa i tolerancji tavapadonu we wczesnej chorobie Parkinsona
  2. Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku 40-80 lat. Pacjenci z czasem trwania choroby (od momentu rozpoznania) <3 lat i diagnozą progresji w ciągu 3 lat przed badaniem przesiewowym.

II. CVL-751-PD-003

1. Tytuł: Faza 3, podwójnie zaślepione, randomizowane, kontrolowane placebo, rónoległe grupy, elastyczna dawka, 27-tygodniowa próba oceny skuteczności, bezpieczeństwa i tolerancji tavapadonu jako terapii wspomagającej w chorobie Parkinsona u osób dorosłych leczonych dewodopą z fluktuacjami motorycznymi.
  2. Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku 40-80 lat z podwierdzoną chorobą Parkinsona.

III. IRL790C005

1. Tytuł: Randomizowane, podwójnie zaślepione, kontrolowane placebo badanie fazy IIB oceniające skuteczność mesdopetamu w codziennych terminach bez uciążliwych dyskinez u pacjentów z chorobą Parkinsona
  2. Główne kryteria włącznia: Pacjenci w wieku 30-79 lat zdiagnozowani w kierunku choroby Parkinsona.

IV. CLR_18_06

1. Tytuł: Randomizowane, podwójnie zaślepione, kontrolowane placebo badanie fazy II K0706 u pacjentów z wczesną chorobą Parkinsona.
  2.  Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku powyżej 50 roku życia. Zdiagnozowani w kierunku choroby Parkinsona.

3. Choroba Alzheimera

I. 17-AVP-786-305

1.  Tytuł – Wieloośrodkowe, randomizowane badanie fazy 3 z podwójnie ślepą próbą, kontrolowane placebo, o równoległym projekcie, mające na celu ocenę skuteczności, bezpieczeństwa i tolerancji AVP-786 (bromowodorek deudekstrometorfanu [d6-DM]/siarczan kwonidyny [Q]) dla leczenie pobudzenia u pacjentów z otępieniem typu Alzheimera.
  2. Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku 50-90 lat, zdiagnozowaniu zdiagnozowani w kierunku choroby Alzheimera z klinicznie istotnym, umiarkowanym/ciężkim pobudzeniem

4. Choroba Huntingtona

I. SOMCT03 / SOM3355

1. Tytuł: Faza IIb, randomizowane, podwójnie zaślepione, kontrolowane placebo badanie w równoległych grupach oceniające skuteczność i bezpieczeństwo dwóch dawek SOM3355 u pacjentów cierpiących na chorobę Huntingtona z ruchami choreicznymi
  2. Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku powyżej 21 roku życia z potwierdzoną chorobą testem genetycznym.
  3.

5. Psychozy

6. Stwardnienie rozsiane

I. MS200527_0082

1. Tytuł: Wieloośrodkowe, randomizowane, równoległe badanie fazy III, podwójnie ślepe, podwójnie pozorowane, aktywnie kontrolowane badanie ewobrutynibu w porównaniu z teryflunomidem u pacjentów z nawracającym stwardnieniem rozsianym w celu oceny skuteczności i bezpieczeństwa.
  2. Główne kryteria właczenia: Pacjenci w wieku 18-55 lat zdiagnozowani w kierunku rzutowo-remisyjnego stwardnienia rozsianego.

II. GN42272

1. Tytuł: Wieloośrodkowe, randomizowane, podwójnie ślepe, podwójnie pozorowane, równoległe badanie fazy III w grupach mające na celu ocenę skuteczności i bezpieczeństwa fenebrutynibu w porównaniu z teryfunomidem u dorosłych pacjentów z nawracającym stwardnieniem rozsianym.
  2. Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku 18-55 lat zdiagnozowani w kierunku stwardnienia rozsianego.

7. Spastyczność

I. D-FR-10200-001

1. Tytuł: Zintegrowane badanie fazy I/II, wieloośrodkowe, podwójnie zaślepione, randomizowane, kontrolowane z dysportem i placebo, z eskalacją dawki i ustalaniem dawki w celu oceny bezpieczeństwa i skuteczności IPN10200 w leczeniu spastyczności kończyny górnej u dorosłych.
  2. Główne kryteria włączenia: Pacjenci w wieku 18-65 z występującą spastycznością.

8. Migrena

9. Padaczka

Propozycje nowych badań

Karolina Tomala

Email: karolina.tomala@neurologia.org.pl

Koordynatorzy Badań Klinicznych

Karolina Tomala

Email: karolina.tomala@neurologia.org.pl

Magdalena Pachel:

Email: magdalena.pachel@neurologia.org.pl

Wiktoria Ozimek

Email: wiktoria.ozimek@neurologia.org.pl
Tel. +48 601 426 125

Jak zgłosić się do badania klinicznego? Pacjent może zgłosić się do udziału w badaniu poprzez kontakt z rejestracją lub formularz zgłoszeniowy.

Zgłoszenie do badania